Nechce se vám číst ? Tak si článek „Metaverse ještě neumřel“ jednoduše poslechněte:

Technologický svět je stále rychlejší a inovuje tempem, které si před 50 lety asi nikdo moc nedokázal představit. Společnosti se předhánějí inovovat a utvářet technologický svět budoucnosti. Často se mluví o přechodu z webu2.0 na web3.0 a metaverse, což jsou vzájemně propojené koncepty, které reprezentují různé fáze vývoje internetu a jeho využití. Společnost Meta investuje do metaversu velké peníze a chce redefinovat budoucnost digitální komunikace. Metaverse bohužel zatím nepřinesl takovou revoluci, ze které by si uživatele jednoduše „sedli na prdel“.
Proč metaverse prozatím selhal v naplnění očekávání ?
Metaverse selhal kvůli absenci jasného využití a tím pádem nízkému zájmu veřejnosti. I když společnost Meta propagovala metaverse jako revoluční prostředí pro práci a zábavu, realita zůstala daleko za očekáváními. Kvalita projektů, jako byl Horizon Worlds, byla kritizována za nízkou vizuální úroveň a omezené funkce, což naopak odradilo uživatele. Navíc již existující herní platformy, jako Fortnite a Roblox, nabízely podobné zážitky bez potřeby složitých technologií.
Dalším problémem byl předčasný hype a nedostatečná připravenost technologie. Společnosti, včetně Meta, investovaly miliardy do vývoje bez nedostatečně jasné strategie, jak oslovit masy. Metaverse se stal synonymem pro nenaplněné sliby, protože pokusy o široké přijetí selhaly. Google trendy ukazují pokles zájmu o tento koncept, a to i mezi technologickými nadšenci. Bez revolučních inovací, zapojení velkých technologických hráčů a konkrétního přínosu zůstává metaverse zatím pouze vizí. Jak bude metaverse využívaný v businesse se můžete dočíst pod tímto odkazem.
Proč tedy společnosti jako Meta (Facebook) dál investují do metaversu ?
Meta investuje do metaversu, aby redefinovala budoucnost digitální kounikace a rozšířila své působení mimo tradiční sociální sítě. Společnost vidí metaverse jako prostředí pro práci, zábavu i obchodní aktivity, což může otevřít nové obchodní příležitosti. Přejmenování společnosti Facebook na Meta symbolizovala strategický posun k dlouhodobým vizím a technologickému lídrovství. Tímto krokem Meta cílila přilákat investory a nastavit „směr“ v rychle se měnícím technologickém světě.
Nesporným důvodem je také snaha získat dominanci v oblasti virtuální a rozšířené reality, která slibuje exponenciální růst. Meta vnímá metaverse jako prostor, kde může kontrolovat infrastrukturu a monetizaci, čímž se vyhne závislosti na jiných platformách. Investice do nástrojů a příslušenství, jako jsou virtuální brýle či náramky včetně nezbytných aplikací mají za cíl vytvořit komplexní ekosystém. Tato strategie pomáhá společnosti Meta zůstat inovativní a přilákat nové uživatele i partnery. Meta tedy dál investuje další peníze do této technologie, protože něco v budoucnosti jednoduše nahradí web2.0, který dnes konzumujeme. Odborníci považují Metaverse, který společnost Meta vyvíjí, za součást širšího konceptu web3.0, jenž by mohl formovat další technologický rozvoj.
Není to však ale jen společnost Meta, nýbrž také Apple, který stále vyvíjí příslušenství pro rozšířenou realitu. Například blockchainový projekt Wilder World se snaží metaverse uživatelům „naservírovat“ v podobě vytvoření decentralizovaného a fotorealistického virtuálního světa, který propojuje umění, módu, technologie a komunitní zapojení. Metaverse tedy zatím neumřel a jsou zde společnosti, které na něm i přes dosavadní neúspěchy stále pracují.
Pojem Metaverse je znám od roku 1992, technologické společnosti na něm pracují a rozhodně ještě neumřel.
Metaverse ještě neumřel ? Co je metaverse a jak je definován ? Co můžeme od Metaverse očekávat ? Je to cesta správným směrem ? Další zajímavé informace najdete v přiloženém videu níže:
Zdroj: CNBC