Jaká odvětví investují do METAVERSE ? Metaverse už dávno není jen o pouhých virtuálních postavičkách či avatarech. Digitální identita, kam avataři jistě patří, tvoří jen zlomek celkového spektra metaversu. V metaversu jde především o kombinaci skutečného a digitálního světa, formovaného do jednoho spojeného celku. Každá technologie, která se v minulosti uchytila, narušila a změnila zažité postupy a rozšířila technologické možnosti a jejich využití napříč odvětvími. Metaverse již prorůstá do odvětví jako zdravotnictví, filmová produkce nebo armádní a obranné jednotky.
Co revolučního může Metaverse přinést ?
Metaverse může narušit aktuální technologické odvětví tím, že přinese nové možnosti interakce, komunikace a vytváření obsahu. Již v této době mnoho firem napříč obory hledá možnosti využití virtuální či rozšířené reality, která může umožnit snáze vynalézat, inovovat či spolupracovat ve virtuálním prostoru, bez ohledu na geografické vzdálenosti. Jednoduše přehodnotit tradiční způsoby práce, zábavy a sociálního života a naopak přinese nové výzvy v oblasti soukromí, bezpečnosti a regulace. Avšak nutno říci, že bude nezbytné přizpůsobit se novému paradigmatu a najít způsoby, jak optimalizovat a ochránit tento nový digitální svět.
Jak investovat do Metaverse ?
Společnosti, které vývyjí a investuji v Metaverse, výrazně narůsta. Mnoho startup společností a také velkých technologických hráčů rozšiřuje svůj business tímto směrem a snaží si zajistit své místo na metaverse trhu. Investovat do metaverse lze například skrze akcie společností nebo ETF (například Ishares). Nicméně zatím jde o velmi rizikovou investici a udělat si vlastní analýzu společnosti či ETF včetně posouzení rizik, je prostě nutností.
Metaverse je vzrušujícím a revolučním konceptem, který slibuje převrat v technologickém světě.
Jaká odvětví investují do METAVERSE ? Jaké využítí Metaverse nabídne ? Co se na poli Metaverse již testuje ? Více zajímavých informací o využití Metaversu v jednotlivých odvětví či sektorech si poslechněte ve videu (české titullky k dispozici) níže:
Zdroj: The Economist