Poštovní známky jako investice ?

Poštovní známky jako investice

Poštovní známky jako investice ? Již po staletí jsou poštovní známky oblíbeným sběratelským předmětem. Mnoho lidí je sbírá pro svou krásu, historii, kulturní význam či jen pouhou radost, se kterou začali v útlém věku. V digitální době by mohly být považovány za zastaralé, ale opak je pravdou. Poštovní známky mají své stále místo v dnešním moderním světě a ani nástup digitalizace je zatím významně neohrozil. Za tu dobu, co poštovní známky existují, se z nich stala zajímavá a vzrušující investice.

Jaká je historie poštovních známek ?

Historie poštovních známek sahá až do 18. století, kdy byla státní pošta významnou součástí komunikace. V té době bylo obvyklé, že příjemci platili za doručení dopisu, což bylo nákladné a komplikované. A tak se v roce 1840 v britském impériu stala klíčovým momentem výroba první poštovní známky (Penny Black). Tato malá černá známka nesla portrét královny Viktorie a činila platby za doručení dopisů jednoduššími a předvídatelnějšími. Poštovní známky se poté během několika desítek let rozšířily po celém světě. V 19. století se začalo rozvíjet sběratelství poštovních známek, známé jako filatelie. První filatelisté se zaměřovali především na shromažďování známek z různých zemí.

V polovině 19. století filatelie nabrala na populárnosti a začaly se objevovat první filatelistická sdružení a časopisy. 20. století přineslo nové technologie pro tisk a design poštovních známek. Některé známky začaly obsahovat fluorescenční inkousty nebo byly vyrobeny z odlišných materiálů. Poštovní známky rozšířily své tématické okruhy od zvířat, až po významné či historické události, které jsme na známkách mohli vidět. Alternativní investice, kam poštovní známky patří, jsou často označované jako sběratelské předměty a více o těchto investicích se můžete dozvědět na tomto odkazu.

Jsou poštovní známky dobrá investice ?

Pokud uvažujete o investování do poštovních známek, je zásadní, abyste si udělali průzkum, získali znalosti a vzdělávali se o tomto oboru. To je velmi důležitý základ, na kterém bychom investici do poštovních známek měli stavět. Poštovní známky jsou tradičním sběratelským předmětem, který může být také dobrou investicí. V průběhu času se mohou některé známky zhodnotit o stovky, ale i tisíce procent. Z investičního pohledu dává smysl se porozhlédnout po raritních známkách, například britských kolonií, starých amerických známkách do roku 1900 či starých indických nebo čínských známkách. Je dobré se zaměřit především na známky s původním lepem a ideálně neorazítkované. Každoročně vycházejí katalogy poštovních známek, které mohou být cenným zdrojem informaci. Jedním z takových katalogů, zaměřující se na poštovní známky, je od nakladatelství Stanley Gibbons.

Jako investor si však musíme dávat pozor na padělky. Existují specializované společnosti, které nám potvrdí pravost a kvalitu známky, formou atestace neboli ohodnocení. Toto ohodnocení zároveň výrazně ovlivňuje hodnotu poštovní známky. Pokud tedy uvažujete o diverzifikaci svého investičního portfolia, poštovní známky mohou být zajímavým investičním nápadem.

Zájem o alternativní investice stále roste a poštovní známky mají mezi nimi své zasloužené místo.

Poštovní známky jako investice ? Jaké známky jsou investičně zajímavé ? Poráží investice do poštovních známek inflaci ? Na jaké známky se zaměřit ? Jak je to s chybotiskem u poštovních známek ? Kde nakupovat poštovní známky ? Jak je to s ohodnocením známek ? Padělají se poštovní známky ? Více informací si poslechněte v podcastu níže, věnovaném poštovním známkám:


Zdroj: Finance.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *